Immáron 8. alkalommal került megrendezésre, a már hagyományosnak tekinthető Motoros Véradás, a Honda Szász szervezésében, a Nyíregyháza-sóstói Múzeumfaluban. Így a HMSZ (Honda Márkaklubok Szövetsége) erre a kiemelt fontosságú eseményre időzítette a mára már szokásossá vált Tavaszi HKT-ját (Honda Klubok Találkozója).

dsc_0464.jpg

Az idei első nagy csoportos gurulásunkat az Africa Twin Klub Magyarország szervezte. Találkozási pontként a fóti Honda Wilker parkolóját jelöltük ki, ahol kávéval és üdítővel vártak bennünket. A reggeli gyors eligazítás és viccelődések után neki is vágtunk utunknak, mely sajnos az idő szűke miatt az M3-as autópályán keresztül vezetett úti célunkhoz. Azonban a jó szándék és a visszafelé kecsegtető kanyargások reménye fűtötte kis, de annál lelkesebb csapatunkat.

dsc_0457.jpg

A helyszínen már vártak minket és kiemelt helyen parkolhattunk a többi megjelent klub társaságában. A rendezvény nagyon jól szervezett és jó hangulatú volt. A véradási lehetőség is biztosítva volt egy hosszú sorban állás után (hála Istenek, hogy még vannak ilyen kitartó és adni vágyó emberek). A kapott adatok alapján a kora délutáni órákig kb. 1000-1200 motoros tette tiszteletét a rendezvényen. A programokból nem volt hiány, volt ott tánc, zene és benzingőz minden mennyiségben.

dsc_0473.jpg

Kora délutáni órában kicsiny csapatunk égve a vágytól, hogy gurulhassunk és kanyaroghassunk, búcsúzott a rendezvénytől és társ klubjainktól.

- bár maradtunk volna még egy kávéra –

Történt ugyanis, hogy a Sóstói útra kihajtva, - mely visszavezetett volna minket Nyíregyházára- majd elérve a Kemecse útkereszteződést, hihetetlenül hatalmas motoros balesetbe futottunk bele. Az álló kocsik mellett óvatosan előre haladva és a legelső autó mellett és mögött a motorokat gyorsan leparkolva rohantuk a balesetet szenvedő motoroshoz és utasához. Valami Isteni szerencsének vagy egy halott motoros indián szellemének köszönhetően nem sérült „súlyosan” senki, azonban a motor szó szerint ketté tőrt. Realizálva a látottakat, a mentők hívása következett volna, de ebben a pillanatban egy nagyon nem szimpatikus puffanást hallottunk motorjaink irányából. Félelmünk beigazolódott, ahogy a balesetet okozó, nagy piros egyterű kocsi mögül kilépve a 3 motorból, 2-őt felborítva találtunk.

letöltés.jpg

A baleset egyik szemtanúja, aki mellett és mögött megálltunk, ugyanis úgy gondolta, hogy a 10 m-es távolság a történtektől neki nem elég, ezért inkább visszatolat. Sajnos ebben a szándékában 6-os és Tamás Urunk motorja állta útját. A lökés és a motorok egymás közti távolsága mértanilag olyan tökéletes volt, hogy a meglökött motor felborította a mellette állót és kilyukasztotta annak hűtőjét. Így az eredetileg motorozásra tervezett nagyszerű Hornet, új minősítésében szökőkútként üzemelt még egy pár percig.

A sokk és a papírok kitöltése után, a Honda Szász csapata sietett segítségünkre és vitte vissza a rendezvény területére a sérült és röpképtelen darazsat. Innen, egy újabb önzetlen Safety Hungary-s felajánlás után jutott haza a vasparipa és annak pórul járt lovasa.

A segítséget még egyszer köszönjük szépen!

 

Kis tanakodás után úgy döntöttünk, hogy ez már innentől kezdve nem játék , hanem presztízs és becsületbeli ügy. Egy benzinkúton gyorsan megszervizeltük az enyhén sérült motort, majd Tokajon keresztül Miskolcnak fordultunk, onnan keresztbe Egernek, majd mindenen át Pásztó következett. A jó erkölcsi tartásunknak köszönhetően ezt meg is valósítottuk, úgy is mondhatnám, hogy nagyon megcsináltuk a környéket! :)

 

Megtett távolság: kb. 575 km

Motorozással töltött idő: 5-5 ½ óra

Segítség nyújtással, papírozással és logisztikai feladatokkal töltött idő: 2-2 ½ óra

Túrát megkezdett motorosok száma: 3

Túrát sikeresen abszolvált és mosollyal haza érkező motorosok száma: 2 fő

Veszteség: 1 motor (Nem is olyan rossz arány J )

 

by Wasp

Riogattak itt minket hidegfrontal meg esővel, de 12-e reggelén már tiszta idő és napsütés fogadott.

Sugarai már fél 8-kor is kellemesen át melegítették a bőruhát. Kicsit korán érkeztem a

Balkán Bistrohoz, ahol KT és Bara csak a mi kedvünkért nyitott ki, így a kávé sem hiányzott az induláshoz.

DSC02005

 

Mivel többekkel most motoroztam először, ovatossan ...néha túl óvatossan vezettem le a csapatot Székesfehérvárra.

Útközben a jó hír is megérkezett, Csabinak a motorja beengedte magába egy robogó aksiját, igy a Baranyi Tomival

elindultak utánunk Fehérvárra. Itt találkoztunk a Nyugat-Magyarországi különítménnyel.

Eligazítás..Szentbeszéd és indulás tovább!

11150218 698393500288939 2868525217497750789 n

 

Zámolyon keresztül - Oroszlány - Tatabánya - Tarján - Bajna felé vettük az irányt!

Már ép kezdett bemelegedni a gumink..... amikor belefutottunk egy bicikli versenybe..

... gyorsan meg is áltunk egy cseppet ..... Cigizni.  

img 20150412 132114 2

Innen Tát majd Komárom felé a Duna mentén haladtunk végig.

A végcél Neszmély felett a Dunapanoráma illetve egy kicsit arréb Tata látképe. Dunaszentmiklóson találtunk egy éttermet,

ahol nem szabadott számot mondani, csak a nevet, így a Hatos Gabi igen komoly dilemmába került!

A parkolóban volt csodálkozás, a látvány miatt leesett a járókelők álla.

img 20150412 145745 2

img 20150412 145826 2

 

Egy finom késői ebéd, illetve a jó hangulat után Tata benzinkút, tankolás; köszönés;

és Mindenki husss .. a szélrozs irányaiba elsuhantunk. Mi Agostyánon át Esztergom felé vettük az irányt.

 

Nagyin kellemes túra volt, jól éreztem magam, de egy biztos:

Vigyázz világ ..... Vonulnak a Darazsak!

 

Köszi: Az Egér

 

 

Csak idő kérdése, hogy a lexikonok univerzális motorkerékpár szócikke alá bekerüljön a hatszázas Hornet fotója, ugyanis ez a gép tényleg mindent tud, ráadásul típushibák sem jellemzőek rá.

Bevált, kiforrott technika, tökéletes időzítés és az európai gyártás révén elért kedvező vételár - ezek mind hozzájárultak, hogy a Hornet a kontinens és a világpiac egyik legkedveltebb csupaszmotorja lett. Több százezer eladott gépről beszélünk, ezért a használt példányokat sem kell nagyítóval keresni. Még ilyenkor, tél végén is százszámra elérhetők az eladásra kínált Hornetek, nyugatra tekintve pedig ezres nagyságrendű találatot dobnak fel a német és olasz hirdetési oldalak.

A bőség zavara

Vételkor éppen ez adja fel a leckét, hogy a nagy tömegből melyik példány is lesz ideális neked. A teljesítményre aligha lehet panaszod, elvégre már a korábbi évjáratok - CBR600 F3-ból érkező - négyhengerese is igencsak virgonc, száz lóerőt megközelítő potenciállal, ami a kétmázsás tömeget ismerve élménydús motorozásokat sejtet. Pár apróság azonban mégis figyelmet érdemel az idősebb típusok esetében, és ez segítheti a döntésedet. Ilyen például az évezred előtt gyártott változatok 16 colos (!) első kereke - ezt a lelkes tulajdonosok egy része a későbbi, 17-es felni beépítésével orvosolta, megoldva a nehézkesen beszerezhető abroncsok problémáját.

Kortalan forma és megbízható technika - az ezredforduló előtt csupán ennyi kellett a lehengerlő piaci sikerhez

A 2000 utáni - PC 34 jelzésű - modellek mellett szól, hogy ezeknél már fejlesztettek a korábban kritizált fékrendszeren, illetve aki az itthon kevéssé ismert, fejidomos (CB600S) kivitel után érdeklődik, annak is a 15 évnél fiatalabb gépek között érdemes keresgélnie. Még egy lépcsőt ugorva, 2003-tól már a nagyobb üzemanyag-tartállyal és csekélyebb károsanyag-kibocsátású erőforrással felszerelt verziót találjuk, ami nagyobb hatótávja, majd továbbfejlesztett első futóműve révén a túrázók számára lehet érdekes, míg 2007-ben jött a valóban nagy durranás, a mérges darázsra hasonlító, ékformákkal tarkított, PC41 jelzésű Hornet. Ebben már a CBR600RR 102 lovasra szelídített erőforrása dohog, jóllehet, az 599 köbcentis négyhengeres így sem tagadhatja származását - a kisajtolható 63,5 Nm-es forgatónyomaték csak 10 500-as percenkénti fordulatszámnál jelentkezik, sportos karakterrel felruházva a motort.

A korosodó F3 erőforrását a modern CBR600RR-ből származó sornégyes váltotta, magasabb csúcsteljesítménnyel és közvetlenebb gázreakcióval

A szerelők rémálma

Elég csak begépelni a Hornet+típushiba keresőszavakat, hogy elégedett, szinte semmire nem panaszkodó Hornet-tulajdonosok tömegére akadjunk. Szerencsésen rövid a gyermekbetegségek sora, s ezek is inkább kellemetlen tulajdonságok, mintsem valódi anomáliák. Ide tartozik a már említett 16-os első kerék, a korai évjáratok hidegen kifejezetten hangos vezérlése, amiért szinte minden esetben a lassan „magához térő" vezérműlánc-feszítő okolható.

A szerény időjárás-védelem ellenére sokan fogják be hosszabb utakra is Hornetjüket, ezért a motorhoz elérhető, túracélú kiegészítők választéka kimondottan széles

Nagy ritkán felbukkanó hibás benzincsapok, illetve az egykerekezéstől megviselt kormánycsapágyak szerepelnek még a hondások beszámolóiban, vagyis semmi olyan, ami miatt hátat fordíthatnál a modellnek. Erről magad is meggyőződhetsz, ha beleolvasol a gépekről írt véleményekbe vagy ellátogatsz a tulajdonosokat tömörítő szakfórumra.

Rekordgyanús értékvesztés

Ennyi dicséret után gondolom mindenki kitalálta, hogy nincs egyszerű dolga a Hornetre vadászó vevőjelölteknek. Szabad szemmel alig látható értékvesztés jellemző a típusra, így hát a múlt évezredből ránk maradt, megviselt állapotú példányok is legalább félmillió forinttal rövidítik meg az embert, a tíz évnél fiatalabb, fordított első teleszkópokkal felszerelt darabokra - átírással együtt - legalább 8-900 ezret kell félretenned, míg a következő modellváltás utáni, erősebb változatok ára 1,3-1,4 millió forintnál kezdődik.

Mélyen zsebbe kell nyúlni a legutolsó szériából származó, 2-3 éves példányokért - 6500-7000 euró alatt alig találni ilyeneket

Külföldön sem sokkal fényesebb a helyzet, mivel a temérdek eladásra kínált motor ellenére csaknem hétezer euróért kelletik magukat 2-3 éves, tényleg makulátlan CB-k, amihez a szállítás és a honosítás költségeit hozzáadva szinte kijön egy vadonatúj CB650F ára...

Futottak még...

Ha nem tudsz vagy nem akarsz ennyit költeni egy csupaszmotorra, akad néhány - szintén sornégyes - alternatíva a piacon. Ezek közül a legfontosabbak:

- Kawasaki Z750 (2004-től): 700 ezer forinttól
- Yamaha FZ-6N (2004-től): 750 ezer forinttól
- Suzuki GSF650 Bandit (2005-től): 680 ezer forinttól

Előttem az utódom

A fiatal, hibátlan motorok borsos vételárát látva érdekes alternatíva lehet az alacsonyabb csúcsteljesítményű, de combosabb nyomatékgörbével büszkélkedő Honda CB650F, mely jelenleg 2 248 000 forintba kerül.

Műszaki adatok – Honda CB600F Hornet (2007):

Hengerűrtartalom: 599 cm3
Csúcsteljesítmény: 102 LE (76 kW)/12 000 f./perc
Forgatónyomaték: 63.5 Nm/10 500 f./perc
Fékrendszer (elöl): 296 mm-es, úszóágyazású, dupla tárcsafék
Fékrendszer (hátul): 240 mm-es szimpla tárcsafék
Gumiabroncs mérete (elöl): 120/70 ZR 17
Gumiabroncs mérete (hátul): 180/55 ZR 17
Tengelytáv: 1435 mm
Üzemanyagtartály térfogata: 19 L
Száraztömeg: 173 kg

Forrás: sportmotor.hu

... Hát ez is kipipálva! 

 

Mint minden évben, a Honda idén vendégül látta a HMSZ-t a standján,

hogy már-már autentikusnak mondható motorjainkkal illetve a klubélettel színesítsük az amúgy rengeteg munkával járó

kiállítási és értékesítési örületet.

 

Csütörtökön vittük ki a motorokat, de itt már jelenkezett egy két probléma.

Először is milyen sorrendben legyenek a motorok. Itt igazán szerencséssek lehettünk, hiszen pont a sarokra került a Hornet,

így a három nap alatt igen komoly érdeklődésnek voltunk kitéve.

IMG 3815

 

Természetessen kiérkezésem után láttam, hogy a standon a kiállított motorokkal még sehogy nem állnak, ezér gyorsan beugrottam segíteni, úgy este 3/4 9-ig.

A péntek egy lightes napra sikerült bárlátogató volt bőven, de a szombati embertömeg, még nálam is kiverte a biztosítékot. Érdeklődök is jöttek szép számmal.

De a fő programunk a vasárnapi Hornet Klub bejárás volt. 12-en találkoztunk a Honda standján, és körbejártuk a motoros szekciót.

Sajnos nagy nevek, mint a Ducatti, KTM vagy a BMW nem képviseltette magát, de a a Kawaskinál és Suzukinál volt motor bőven.

A Yamaha is érdekessen csinálta, mert csak az új R1-et hozta ki, és amugy nagynak semmiképpen nem mondható standjuk kongott az ürességtől.

DSCN5321

 

Azért idén is kiderült, hogy mi is a legjobb márkát választottuk.

DSCN5330

A Honda standja legalább másfélszer akkora volt, mint a második legnagyobb Suzukié.

10448603 947096175314261 4497857319382570132 o

Sok-Sok nevezetes csodával mint Marqez GP motorja (megvehető! kb. 100 millió Ft) ami mellet nem csak magyar hírességek, hanem széplányok is pózoltak.

Vagy a Dakar versenyen igen jól szereplő CRF450 Dakar.

 11071625 947504825273396 8254152462144925738 o1926054 947961998561012 1595622576600611759 o

Az új motorok után megnéztük az épített csodákat, ahol autók és motorok is voltak szépszámmal.

Személyszerint autóból egy olasz 69-es Chevi F150-as illetve a szintén Chevi impala tetszet a maga 500 Lóerejével,

Motorból is volt minden, Hornetlámpás Bobber BMW, vagy egy hófehér Trike egy Ford V8-as motorral, de a legszebb egy martini fényezésű Harley volt.

Eljött a vasárnap este 6 óra és bezárta kapuit kiállítás .... de persze nem nekünk, nagyjából ugyan a kaotikus összepakolás volt, mint minden évben,

de itt is mi segítettünk a Hondának a leggyorsabban kiszabadítani a motort.

 

Én nagyon jól éreztem magam, és már pörgetem a fejemben, hogy jövöre kinek a motorját állítsuk ki ...... már ha lesz rá lehetőség!

10658582 947962095227669 2538312840816650384 o