Immáron 8. alkalommal került megrendezésre, a már hagyományosnak tekinthető Motoros Véradás, a Honda Szász szervezésében, a Nyíregyháza-sóstói Múzeumfaluban. Így a HMSZ (Honda Márkaklubok Szövetsége) erre a kiemelt fontosságú eseményre időzítette a mára már szokásossá vált Tavaszi HKT-ját (Honda Klubok Találkozója).
Az idei első nagy csoportos gurulásunkat az Africa Twin Klub Magyarország szervezte. Találkozási pontként a fóti Honda Wilker parkolóját jelöltük ki, ahol kávéval és üdítővel vártak bennünket. A reggeli gyors eligazítás és viccelődések után neki is vágtunk utunknak, mely sajnos az idő szűke miatt az M3-as autópályán keresztül vezetett úti célunkhoz. Azonban a jó szándék és a visszafelé kecsegtető kanyargások reménye fűtötte kis, de annál lelkesebb csapatunkat.
A helyszínen már vártak minket és kiemelt helyen parkolhattunk a többi megjelent klub társaságában. A rendezvény nagyon jól szervezett és jó hangulatú volt. A véradási lehetőség is biztosítva volt egy hosszú sorban állás után (hála Istenek, hogy még vannak ilyen kitartó és adni vágyó emberek). A kapott adatok alapján a kora délutáni órákig kb. 1000-1200 motoros tette tiszteletét a rendezvényen. A programokból nem volt hiány, volt ott tánc, zene és benzingőz minden mennyiségben.
Kora délutáni órában kicsiny csapatunk égve a vágytól, hogy gurulhassunk és kanyaroghassunk, búcsúzott a rendezvénytől és társ klubjainktól.
- bár maradtunk volna még egy kávéra –
Történt ugyanis, hogy a Sóstói útra kihajtva, - mely visszavezetett volna minket Nyíregyházára- majd elérve a Kemecse útkereszteződést, hihetetlenül hatalmas motoros balesetbe futottunk bele. Az álló kocsik mellett óvatosan előre haladva és a legelső autó mellett és mögött a motorokat gyorsan leparkolva rohantuk a balesetet szenvedő motoroshoz és utasához. Valami Isteni szerencsének vagy egy halott motoros indián szellemének köszönhetően nem sérült „súlyosan” senki, azonban a motor szó szerint ketté tőrt. Realizálva a látottakat, a mentők hívása következett volna, de ebben a pillanatban egy nagyon nem szimpatikus puffanást hallottunk motorjaink irányából. Félelmünk beigazolódott, ahogy a balesetet okozó, nagy piros egyterű kocsi mögül kilépve a 3 motorból, 2-őt felborítva találtunk.
A baleset egyik szemtanúja, aki mellett és mögött megálltunk, ugyanis úgy gondolta, hogy a 10 m-es távolság a történtektől neki nem elég, ezért inkább visszatolat. Sajnos ebben a szándékában 6-os és Tamás Urunk motorja állta útját. A lökés és a motorok egymás közti távolsága mértanilag olyan tökéletes volt, hogy a meglökött motor felborította a mellette állót és kilyukasztotta annak hűtőjét. Így az eredetileg motorozásra tervezett nagyszerű Hornet, új minősítésében szökőkútként üzemelt még egy pár percig.
A sokk és a papírok kitöltése után, a Honda Szász csapata sietett segítségünkre és vitte vissza a rendezvény területére a sérült és röpképtelen darazsat. Innen, egy újabb önzetlen Safety Hungary-s felajánlás után jutott haza a vasparipa és annak pórul járt lovasa.
A segítséget még egyszer köszönjük szépen!
Kis tanakodás után úgy döntöttünk, hogy ez már innentől kezdve nem játék , hanem presztízs és becsületbeli ügy. Egy benzinkúton gyorsan megszervizeltük az enyhén sérült motort, majd Tokajon keresztül Miskolcnak fordultunk, onnan keresztbe Egernek, majd mindenen át Pásztó következett. A jó erkölcsi tartásunknak köszönhetően ezt meg is valósítottuk, úgy is mondhatnám, hogy nagyon megcsináltuk a környéket! :)
Megtett távolság: kb. 575 km
Motorozással töltött idő: 5-5 ½ óra
Segítség nyújtással, papírozással és logisztikai feladatokkal töltött idő: 2-2 ½ óra
Túrát megkezdett motorosok száma: 3
Túrát sikeresen abszolvált és mosollyal haza érkező motorosok száma: 2 fő
Veszteség: 1 motor (Nem is olyan rossz arány J )
by Wasp
Riogattak itt minket hidegfrontal meg esővel, de 12-e reggelén már tiszta idő és napsütés fogadott.
Sugarai már fél 8-kor is kellemesen át melegítették a bőruhát. Kicsit korán érkeztem a
Balkán Bistrohoz, ahol KT és Bara csak a mi kedvünkért nyitott ki, így a kávé sem hiányzott az induláshoz.
Mivel többekkel most motoroztam először, ovatossan ...néha túl óvatossan vezettem le a csapatot Székesfehérvárra.
Útközben a jó hír is megérkezett, Csabinak a motorja beengedte magába egy robogó aksiját, igy a Baranyi Tomival
elindultak utánunk Fehérvárra. Itt találkoztunk a Nyugat-Magyarországi különítménnyel.
Eligazítás..Szentbeszéd és indulás tovább!
Zámolyon keresztül - Oroszlány - Tatabánya - Tarján - Bajna felé vettük az irányt!
Már ép kezdett bemelegedni a gumink..... amikor belefutottunk egy bicikli versenybe..
... gyorsan meg is áltunk egy cseppet ..... Cigizni.
Innen Tát majd Komárom felé a Duna mentén haladtunk végig.
A végcél Neszmély felett a Dunapanoráma illetve egy kicsit arréb Tata látképe. Dunaszentmiklóson találtunk egy éttermet,
ahol nem szabadott számot mondani, csak a nevet, így a Hatos Gabi igen komoly dilemmába került!
A parkolóban volt csodálkozás, a látvány miatt leesett a járókelők álla.
Egy finom késői ebéd, illetve a jó hangulat után Tata benzinkút, tankolás; köszönés;
és Mindenki husss .. a szélrozs irányaiba elsuhantunk. Mi Agostyánon át Esztergom felé vettük az irányt.
Nagyin kellemes túra volt, jól éreztem magam, de egy biztos:
Vigyázz világ ..... Vonulnak a Darazsak!
Köszi: Az Egér
Bevált, kiforrott technika, tökéletes időzítés és az európai gyártás révén elért kedvező vételár - ezek mind hozzájárultak, hogy a Hornet a kontinens és a világpiac egyik legkedveltebb csupaszmotorja lett. Több százezer eladott gépről beszélünk, ezért a használt példányokat sem kell nagyítóval keresni. Még ilyenkor, tél végén is százszámra elérhetők az eladásra kínált Hornetek, nyugatra tekintve pedig ezres nagyságrendű találatot dobnak fel a német és olasz hirdetési oldalak.
Vételkor éppen ez adja fel a leckét, hogy a nagy tömegből melyik példány is lesz ideális neked. A teljesítményre aligha lehet panaszod, elvégre már a korábbi évjáratok - CBR600 F3-ból érkező - négyhengerese is igencsak virgonc, száz lóerőt megközelítő potenciállal, ami a kétmázsás tömeget ismerve élménydús motorozásokat sejtet. Pár apróság azonban mégis figyelmet érdemel az idősebb típusok esetében, és ez segítheti a döntésedet. Ilyen például az évezred előtt gyártott változatok 16 colos (!) első kereke - ezt a lelkes tulajdonosok egy része a későbbi, 17-es felni beépítésével orvosolta, megoldva a nehézkesen beszerezhető abroncsok problémáját.
A 2000 utáni - PC 34 jelzésű - modellek mellett szól, hogy ezeknél már fejlesztettek a korábban kritizált fékrendszeren, illetve aki az itthon kevéssé ismert, fejidomos (CB600S) kivitel után érdeklődik, annak is a 15 évnél fiatalabb gépek között érdemes keresgélnie. Még egy lépcsőt ugorva, 2003-tól már a nagyobb üzemanyag-tartállyal és csekélyebb károsanyag-kibocsátású erőforrással felszerelt verziót találjuk, ami nagyobb hatótávja, majd továbbfejlesztett első futóműve révén a túrázók számára lehet érdekes, míg 2007-ben jött a valóban nagy durranás, a mérges darázsra hasonlító, ékformákkal tarkított, PC41 jelzésű Hornet. Ebben már a CBR600RR 102 lovasra szelídített erőforrása dohog, jóllehet, az 599 köbcentis négyhengeres így sem tagadhatja származását - a kisajtolható 63,5 Nm-es forgatónyomaték csak 10 500-as percenkénti fordulatszámnál jelentkezik, sportos karakterrel felruházva a motort.
Elég csak begépelni a Hornet+típushiba keresőszavakat, hogy elégedett, szinte semmire nem panaszkodó Hornet-tulajdonosok tömegére akadjunk. Szerencsésen rövid a gyermekbetegségek sora, s ezek is inkább kellemetlen tulajdonságok, mintsem valódi anomáliák. Ide tartozik a már említett 16-os első kerék, a korai évjáratok hidegen kifejezetten hangos vezérlése, amiért szinte minden esetben a lassan „magához térő" vezérműlánc-feszítő okolható.
Nagy ritkán felbukkanó hibás benzincsapok, illetve az egykerekezéstől megviselt kormánycsapágyak szerepelnek még a hondások beszámolóiban, vagyis semmi olyan, ami miatt hátat fordíthatnál a modellnek. Erről magad is meggyőződhetsz, ha beleolvasol a gépekről írt véleményekbe vagy ellátogatsz a tulajdonosokat tömörítő szakfórumra.
Ennyi dicséret után gondolom mindenki kitalálta, hogy nincs egyszerű dolga a Hornetre vadászó vevőjelölteknek. Szabad szemmel alig látható értékvesztés jellemző a típusra, így hát a múlt évezredből ránk maradt, megviselt állapotú példányok is legalább félmillió forinttal rövidítik meg az embert, a tíz évnél fiatalabb, fordított első teleszkópokkal felszerelt darabokra - átírással együtt - legalább 8-900 ezret kell félretenned, míg a következő modellváltás utáni, erősebb változatok ára 1,3-1,4 millió forintnál kezdődik.
Külföldön sem sokkal fényesebb a helyzet, mivel a temérdek eladásra kínált motor ellenére csaknem hétezer euróért kelletik magukat 2-3 éves, tényleg makulátlan CB-k, amihez a szállítás és a honosítás költségeit hozzáadva szinte kijön egy vadonatúj CB650F ára...
Ha nem tudsz vagy nem akarsz ennyit költeni egy csupaszmotorra, akad néhány - szintén sornégyes - alternatíva a piacon. Ezek közül a legfontosabbak:
- Kawasaki Z750 (2004-től): 700 ezer forinttól
- Yamaha FZ-6N (2004-től): 750 ezer forinttól
- Suzuki GSF650 Bandit (2005-től): 680 ezer forinttól
A fiatal, hibátlan motorok borsos vételárát látva érdekes alternatíva lehet az alacsonyabb csúcsteljesítményű, de combosabb nyomatékgörbével büszkélkedő Honda CB650F, mely jelenleg 2 248 000 forintba kerül.
Hengerűrtartalom: 599 cm3
Csúcsteljesítmény: 102 LE (76 kW)/12 000 f./perc
Forgatónyomaték: 63.5 Nm/10 500 f./perc
Fékrendszer (elöl): 296 mm-es, úszóágyazású, dupla tárcsafék
Fékrendszer (hátul): 240 mm-es szimpla tárcsafék
Gumiabroncs mérete (elöl): 120/70 ZR 17
Gumiabroncs mérete (hátul): 180/55 ZR 17
Tengelytáv: 1435 mm
Üzemanyagtartály térfogata: 19 L
Száraztömeg: 173 kg
Forrás: sportmotor.hu
... Hát ez is kipipálva!
Mint minden évben, a Honda idén vendégül látta a HMSZ-t a standján,
hogy már-már autentikusnak mondható motorjainkkal illetve a klubélettel színesítsük az amúgy rengeteg munkával járó
kiállítási és értékesítési örületet.
Csütörtökön vittük ki a motorokat, de itt már jelenkezett egy két probléma.
Először is milyen sorrendben legyenek a motorok. Itt igazán szerencséssek lehettünk, hiszen pont a sarokra került a Hornet,
így a három nap alatt igen komoly érdeklődésnek voltunk kitéve.
Természetessen kiérkezésem után láttam, hogy a standon a kiállított motorokkal még sehogy nem állnak, ezér gyorsan beugrottam segíteni, úgy este 3/4 9-ig.
A péntek egy lightes napra sikerült bárlátogató volt bőven, de a szombati embertömeg, még nálam is kiverte a biztosítékot. Érdeklődök is jöttek szép számmal.
De a fő programunk a vasárnapi Hornet Klub bejárás volt. 12-en találkoztunk a Honda standján, és körbejártuk a motoros szekciót.
Sajnos nagy nevek, mint a Ducatti, KTM vagy a BMW nem képviseltette magát, de a a Kawaskinál és Suzukinál volt motor bőven.
A Yamaha is érdekessen csinálta, mert csak az új R1-et hozta ki, és amugy nagynak semmiképpen nem mondható standjuk kongott az ürességtől.
Azért idén is kiderült, hogy mi is a legjobb márkát választottuk.
A Honda standja legalább másfélszer akkora volt, mint a második legnagyobb Suzukié.
Sok-Sok nevezetes csodával mint Marqez GP motorja (megvehető! kb. 100 millió Ft) ami mellet nem csak magyar hírességek, hanem széplányok is pózoltak.
Vagy a Dakar versenyen igen jól szereplő CRF450 Dakar.
Az új motorok után megnéztük az épített csodákat, ahol autók és motorok is voltak szépszámmal.
Személyszerint autóból egy olasz 69-es Chevi F150-as illetve a szintén Chevi impala tetszet a maga 500 Lóerejével,
Motorból is volt minden, Hornetlámpás Bobber BMW, vagy egy hófehér Trike egy Ford V8-as motorral, de a legszebb egy martini fényezésű Harley volt.
Eljött a vasárnap este 6 óra és bezárta kapuit kiállítás .... de persze nem nekünk, nagyjából ugyan a kaotikus összepakolás volt, mint minden évben,
de itt is mi segítettünk a Hondának a leggyorsabban kiszabadítani a motort.
Én nagyon jól éreztem magam, és már pörgetem a fejemben, hogy jövöre kinek a motorját állítsuk ki ...... már ha lesz rá lehetőség!