Veszprém

Magyarországi Hornet Klub, 2015.június 14-én tartotta kulturális túráját Veszprém és környékén!

A reggeli indulás eléggé sokszínű volt, páran a helyszín közeli szállásról, néhányan Budapestről, a nyugati régióból, a helyiek pedig a saját garázsukból indultak.

dsc 3439

Érkezés a megadott parkolóban 10:00-kor volt. Pacsizás, új arcok összeismerkedése, paripák és pilóták közös fotózása után, indultunk Jancsó Tomi házigazda birtokára, Veszprémfajszra.

dsc 3444

Vetkőzés, üccsi, harapni valót követve, megindultunk elgémberedett testrészeink megmozgatására, a közeli Őrhegyre.

11639109 10206711967828659 1966382576 o

Itt vénásan megkaptuk a település rövid történetét, miközben gyönyörködtünk a szemünk elé táruló táj szépségével és a Balaton közelségével. Innen, erdőn keresztül kullancsgyűjtő akció keretén belül, betekintést nyertünk Baláca puszta 2000 éves múltjába (minden túrázónak ajánlom).

dsc 3486

Eljött a várva várt ebéd, amit beszólások és poén foszlánymentesen fogyasztottunk el. Ekkor jól esett volna egy szunyóka, de zsarnokvezér lóra parancsolt minket.

Teli gyomorral és kialvatlanul bevágtáztunk Veszprémbe és miután elfoglaltuk a várat, Nyék Tomi visszaröpített minket a múltba, történelmi ismertetőével.

dsc 3584

Lefele jövet a helyi Római Katolikus Katedrális belénk akadt, ami egyébként a legkisebb Európában, ahol egy kedves nénike, aki végre elmondta a templom és a város történetét, a maga és mi örömünkre (pazar felvilágosítást kaptunk).

dsc 3627 2dsc 3625 2

A kulturális rész ezzel véget ért!

A házigazda invitálására visszatértünk kedves dimbes-dombos falujába. Energia tartalékaink feltöltése után megterveztük az utat hazának. Ebben a helyiek könnyű helyzetben voltak !!! Veszprém – Zirc – Csesznek útvonalat együtt tettük meg, majd a Pest és környéki delegáció jobbost dobott és mit tudom én mit csináltak utána.

Dávid és én (azaz én) tovább csapattunk (mert volt még kanyar arra is) és Veszprémvarsány – Pápa – Celldömölk – Graz útvonalon mindegyikőnk talált szimpatikus szállást.

Ez történt vala 2015.06 14-én a Hornet Klub életében, aki nem hiszi, a jövő évihez csatlakozhat !!!