Immáron 8. alkalommal került megrendezésre, a már hagyományosnak tekinthető Motoros Véradás, a Honda Szász szervezésében, a Nyíregyháza-sóstói Múzeumfaluban. Így a HMSZ (Honda Márkaklubok Szövetsége) erre a kiemelt fontosságú eseményre időzítette a mára már szokásossá vált Tavaszi HKT-ját (Honda Klubok Találkozója).

dsc_0464.jpg

Az idei első nagy csoportos gurulásunkat az Africa Twin Klub Magyarország szervezte. Találkozási pontként a fóti Honda Wilker parkolóját jelöltük ki, ahol kávéval és üdítővel vártak bennünket. A reggeli gyors eligazítás és viccelődések után neki is vágtunk utunknak, mely sajnos az idő szűke miatt az M3-as autópályán keresztül vezetett úti célunkhoz. Azonban a jó szándék és a visszafelé kecsegtető kanyargások reménye fűtötte kis, de annál lelkesebb csapatunkat.

dsc_0457.jpg

A helyszínen már vártak minket és kiemelt helyen parkolhattunk a többi megjelent klub társaságában. A rendezvény nagyon jól szervezett és jó hangulatú volt. A véradási lehetőség is biztosítva volt egy hosszú sorban állás után (hála Istenek, hogy még vannak ilyen kitartó és adni vágyó emberek). A kapott adatok alapján a kora délutáni órákig kb. 1000-1200 motoros tette tiszteletét a rendezvényen. A programokból nem volt hiány, volt ott tánc, zene és benzingőz minden mennyiségben.

dsc_0473.jpg

Kora délutáni órában kicsiny csapatunk égve a vágytól, hogy gurulhassunk és kanyaroghassunk, búcsúzott a rendezvénytől és társ klubjainktól.

- bár maradtunk volna még egy kávéra –

Történt ugyanis, hogy a Sóstói útra kihajtva, - mely visszavezetett volna minket Nyíregyházára- majd elérve a Kemecse útkereszteződést, hihetetlenül hatalmas motoros balesetbe futottunk bele. Az álló kocsik mellett óvatosan előre haladva és a legelső autó mellett és mögött a motorokat gyorsan leparkolva rohantuk a balesetet szenvedő motoroshoz és utasához. Valami Isteni szerencsének vagy egy halott motoros indián szellemének köszönhetően nem sérült „súlyosan” senki, azonban a motor szó szerint ketté tőrt. Realizálva a látottakat, a mentők hívása következett volna, de ebben a pillanatban egy nagyon nem szimpatikus puffanást hallottunk motorjaink irányából. Félelmünk beigazolódott, ahogy a balesetet okozó, nagy piros egyterű kocsi mögül kilépve a 3 motorból, 2-őt felborítva találtunk.

letöltés.jpg

A baleset egyik szemtanúja, aki mellett és mögött megálltunk, ugyanis úgy gondolta, hogy a 10 m-es távolság a történtektől neki nem elég, ezért inkább visszatolat. Sajnos ebben a szándékában 6-os és Tamás Urunk motorja állta útját. A lökés és a motorok egymás közti távolsága mértanilag olyan tökéletes volt, hogy a meglökött motor felborította a mellette állót és kilyukasztotta annak hűtőjét. Így az eredetileg motorozásra tervezett nagyszerű Hornet, új minősítésében szökőkútként üzemelt még egy pár percig.

A sokk és a papírok kitöltése után, a Honda Szász csapata sietett segítségünkre és vitte vissza a rendezvény területére a sérült és röpképtelen darazsat. Innen, egy újabb önzetlen Safety Hungary-s felajánlás után jutott haza a vasparipa és annak pórul járt lovasa.

A segítséget még egyszer köszönjük szépen!

 

Kis tanakodás után úgy döntöttünk, hogy ez már innentől kezdve nem játék , hanem presztízs és becsületbeli ügy. Egy benzinkúton gyorsan megszervizeltük az enyhén sérült motort, majd Tokajon keresztül Miskolcnak fordultunk, onnan keresztbe Egernek, majd mindenen át Pásztó következett. A jó erkölcsi tartásunknak köszönhetően ezt meg is valósítottuk, úgy is mondhatnám, hogy nagyon megcsináltuk a környéket! :)

 

Megtett távolság: kb. 575 km

Motorozással töltött idő: 5-5 ½ óra

Segítség nyújtással, papírozással és logisztikai feladatokkal töltött idő: 2-2 ½ óra

Túrát megkezdett motorosok száma: 3

Túrát sikeresen abszolvált és mosollyal haza érkező motorosok száma: 2 fő

Veszteség: 1 motor (Nem is olyan rossz arány J )

 

by Wasp